EBSCO Information Services en Ex Libris integreren vernieuwingsproces tijdschriftabonnementen tussen EBSCONET® Subscription Management en Alma

Integratie biedt wederzijdse klanten verbeterde interne workflows.

Rijsenhout, 16 augustus 2022 — Samenwerking tussen EBSCO Information Services (EBSCO) en Ex Libris (onderdeel van Clarivate) heeft geleid tot integratie tussen EBSCONET® Subscription Management en Alma voor de vernieuwing van abonnementen op seriële publicaties. Deze ontwikkeling zorgt voor aanzienlijke verbetering van interne workflows voor wederzijdse klanten doordat het niet langer nodig is meerdere systemen bij te werken.

EBSCONET stroomlijnt abonnementsgerelateerde taken en vereenvoudigt het volledige proces rondom het beheer van tijdschriftabonnementen, van acquisitie tot vernieuwing. Alma is een cloud-based bibliotheekplatform dat het beheer van gedrukte en digitale bronnen in één interface samenbrengt. Dankzij de samenwerking tussen EBSCO en Ex Libris kunnen wederzijdse klanten nu een integratieprofiel op maat samenstellen en automatische updates verzenden naar inkooporderregels in Alma wanneer zij bestellingen vernieuwen in EBSCONET. Dit levert bibliotheken aanzienlijke tijdsbesparing en vele andere voordelen op.

Anne Campbell, Library Automation Manager bij EBSCO Information Services, zegt dat de samenwerking met Ex Libris heeft gezorgd voor verbeterde workflows voor wederzijdse klanten: “De reacties van klanten zijn fantastisch. Ze spreken over ‘real-time vernieuwingen’ en profiteren van de efficiëntie en voordelen die de integratie tussen EBSCONET en Alma biedt.”

Over EBSCO Information Services
EBSCO Information Services is de toonaangevende leverancier van wetenschappelijke content en zoektechnologieën voor academische, wetenschappelijke en medische bibliotheken, bedrijven en overheidsinstellingen wereldwijd. EBSCO voorziet organisaties van toegang tot de content en oplossingen die perfect aansluiten op de informatie- en workflowbehoeften van hun gebruikers – van onderzoek, informatie-acquisitie, abonnementenservices en discovery tot ondersteuning bij klinische besluitvorming en patiëntenzorg, onderwijs en R&D. Kijkt u voor meer informatie op onze website.

Over Ex Libris
Ex Libris, onderdeel van Clarivate, is een toonaangevende wereldwijde leverancier van cloud-based Software-as-a-Service (SaaS) oplossingen waarmee instellingen en hun individuele gebruikers kennis kunnen creëren, beheren en delen. In samenwerking met klanten en de bredere community ontwikkelt Ex Libris creatieve oplossingen die de productiviteit van bibliotheken verhogen, de impact van onderzoeksactiviteiten maximaliseren, onderwijs en studie verbeteren, en de mobiele betrokkenheid van studenten stimuleren. Ex Libris heeft meer dan 7.500 klanten in 90 landen. Bezoek de website voor meer informatie en volg Ex Libris op LinkedIn, YouTube, Facebook en Twitter.