Tim Collins, CEO van EBSCO Information Services, per 30 juni 2024 met pensioen

~ EBSCO CEO beëindigt carrière na 40 jaar in de informatiebranche ~

Rijsenhout, 25 januari 2024 — Tim Collins, CEO van EBSCO Information Services (EBSCO) heeft aangekondigd per 30 juni 2024 met pensioen te zullen gaan. Collins zegt dat hij met veel plezier terugkijkt op zijn carrière bij EBSCO en dat hij trots is op wat het bedrijf tijdens zijn dienstverband bereikt heeft: "Ik vertrek met veel dankbaarheid voor het harde werk en de inzet van zoveel personen, gedurende zoveel jaren, die ertoe hebben geleid dat het bedrijf is geworden wat het nu is. Ik ben heel blij met de klanten die ons door de jaren heen gesteund hebben en hun vertrouwen in ons hebben gesteld. Na 40 werkzame jaren en nu EBSCO goed gepositioneerd is voor de toekomst, is de tijd rijp om met pensioen te gaan. Ik kijk ernaar uit om meer te gaan doen met mijn andere interesses en activiteiten buiten dit werk. Ik zal voor altijd dankbaar zijn voor de ervaringen die ik heb opgedaan toen ik deze functie bekleedde."

David Walker, CEO van moederbedrijf EBSCO Industries, zegt dat Tim een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan het algehele succes van EBSCO Industries: “We zijn Tim ongelofelijk dankbaar voor zijn leiderschap en zijn inbreng in het succes van EBSCO. Na 40 jaar bijgedragen te hebben aan het bedrijf en de informatiebranche, zal hij moeilijk te vervangen zijn. Hij laat het bedrijf echter goed gepositioneerd voor groei achter. We kijken uit naar de zoektocht en selectie van zijn opvolger en naar de verdere realisatie van onze toekomstige groeimogelijkheden.”

Het doel van EBSCO Industries is om voor 1 juli 2024 een opvolger te hebben. Samen met het wereldwijde adviesbureau voor leiderschap, Egon Zehnder, wordt gewerkt aan een uitgebreid proces om de volgende CEO voor EBSCO Information Services te vinden.

Over EBSCO Information Services
EBSCO Information Services is de toonaangevende leverancier van wetenschappelijke content en zoektechnologieën voor wetenschappelijke en medische bibliotheken, bedrijven en overheidsinstellingen wereldwijd. EBSCO voorziet organisaties van toegang tot de content en oplossingen die perfect aansluiten op de informatie- en workflowbehoeften van hun gebruikers – van onderzoek, informatie-acquisitie, abonnementenservices en discovery tot ondersteuning bij klinische besluitvorming en patiëntenzorg, onderwijs en R&D.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Wendy Blanken
Marketing Manager Benelux